lørdag 24. august 2013

Gave- og interiørmessa 2013 - ideer og inspirasjon og bærekraftig design


Jeg har et hode som er fullt av ideer og etter at jeg satte Varm design-prosjektet ut i verden har ideene kommet som perler på en snor og - stadig oftere! Jeg rekker ikke bli ferdig med en ide før jeg har fått to nye. For å sikre at at ideene ikke drukner så har jeg nå begynt å notere ideene i en liten bok. Så på ett eller annet tidspunkt, så skal de enten aktivt forkastes eller testes ut!

Siste torsdag fikk jeg en impulsinvitasjon til å være med et par timer på Gave- og interiørmessa på Lillestrøm. En venninne som driver klesbutikken COSMO i Drammen - en butikk som er verdt et besøk eller fem forresten ... helt sant :)- skulle inn og bestille bukser, og jeg fikk være med. Nå tenker du kanskje at hva skulle jeg gjøre der, trenger jeg flere ideer? Ja det gjør jeg - kan ALDRI få for mange ideer og impulser. Kjenner energien komme veltende på steder som det hvor farger og form er samlet i tonnevis, på tusenvis av kvadratmeter. Riktignok fikk jeg ikke med meg veldig mye av de fire hallene, men to time kan gi mye inspirasjon.

I tillegg til en hyggelig prat hos NOMA skjerf - knallfine skjerf i nydelige kvaliteter, og PLEASE jeans - som et fantastisk utvalg med jeans, så var vi innom hos et firma jeg har oppdaget på Instagram. De selger interiør, men det som virkelig har fanget min interesse er putene de selger. Fargene, materialene og kvaliteten er til å bli forelsket i :) Putene lages i Thailand av restematerialer etter tøyproduksjonen der. Det er et miljøprosjekt hvor det er kvinner med barn som arbeider på fabrikken. OG fabrikken ligger rett utenfor landsbyen slik at kvinnenen kan bo hjemme. Les mer om dette fantastiske prosjektet og produktene hos maleo.no

Jeg er sikker på at dere får se senvirkningene av et dette besøket i løpet av høsten og vinteren.




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar