lørdag 16. november 2013

Strikkingpåhjernen

Jeg har strikkedilla! Jeg har en konto på Instagram hvor jeg deler strikkerier, ideer og ikke minst får inspirasjon og tilbakemeldinger. Jeg tagger ofte bildene mine med #strikkingpåhjernen. Det er mange av oss i samme situasjon, og vi omtaler ofte oss selv med et glimt i øyet som både gale og det som verre er. Jeg har virkelig strikkingpåhjernen, men også i hjerjnen. Det er så mange tanker og ideer om ting som kan lages, blir laget, blir justert og lages på nytt.

Mine Varm design-produkter er opprinnelig en videreutvikling av mine restegarnssjal som ble laget for første gang for fem (tror jeg) år siden. Sjalene er blitt til teppesjal og dette er i grunn mitt "signaturplagg" - alle leter visstnok etter en signatur om dagen, og disse teppesjalene er definitivt min signatur :)

Så er det en gang slik, at hjernen min fungerer slik at den ene ideen er roten til en annen - og fra teppesjal ble det skapt litt andre varianter av sjal, og "plutselig" lå det en ferdig poncho i fanget. Denne pochoen ble til større ponchoer og disse fikk hetter. Og nå er det et par andre prosjekter på gang ... men disse er foreløpig ikke mer offentlige enn at jeg kan si at de er rosa, lilla og orange - med andre ord ment for våren.

Når jeg strikker går alt på intusjon og uten mønster. På ett eller annet tidspunkt, trengte jeg en variasjon og da åpnes en skuff og ideene tas frem. Ideen var en kurv som skulle toves. Denne ideen lå i en skuff jeg ikke visste eksisterte, for jeg har ALDRI hatt noe som helst ønske om å tove noe som helst. Allikevel fikk denne ideen såpass mye oppmerksomhet at dette måtte prøves :) Det viste seg å være VELDIG GØY! Såpass at det sikkert kommer et innlegg om dette senere, men inntil videre - har jeg avfunnet meg med at jeg har strikking i hjernen og at denne strikkingen ikke kan være inne i hjernen hele tiden, men må ut ... :)

Ha en fortsatt fin lørdagskveld!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar