torsdag 12. juni 2014

Visste du at ...

... sommerponchoen strikkes med tre tråder? Ja bortsett fra hullbordene som strikkes med to tråder.

Foto: Anja Lindtner











Sommerponchoen strikkes med Tynn alpakka, Hexa og Faerytale. Hullbordene strikkes i Hexa (alternativt Pus ... ett nytt garn fra Du store alpakka). Fargeutvalget i Hexa er ikke lite, men det er en god del mindre enn for Tynn alpakka og Faerytale, så sommerponchofargene begrenses noe av Hexa fargene.

Det finnes finnes fire ulike sommerponchomønstre. Hvorfor, sier du? Fordi jeg liker å variere og de ulike fargekombinasjonene krever litt ulike kombinasjoner av Faerytale og Tynn Alpakka.

Alternativ 1: (rosa og grå poncho på bildet)
2 ulike farger Faerytale
1 farge Tynn alpakka
1 farge Hexa

Alternativ 2: (blå poncho på bildet)
1 farge Faerytale
2 ulike farger Tynn alpakka
1 farge Hexa

Alternativ 3: (brun poncho på bildet)
2 ulike farger Faerytale
2 ulike farger Tynn Alpakka
1 farge Hexa

Alternativ 4:
Dekker alle variantene jeg lager når jeg får bestillinger. For du trodde vel ikke at jeg strikket etter oppskrift? :) Bestiller du ferdigstrikket hos Varm design ligger det i forutsetningene at du får et helt unikt plagg - som ligner på oppskriften, men bare ligner. Det er alltid en bord mer eller mindre, en farge du ikke har sett i garnpakker eller en detalj som ikke har kommet med i mønsteret ... :-)

Uansett hva du velger, jeg er helt sikker på at du kommer til å bli superfornøyd med sommerpochoen din, bruke den masse og kanskje til og med strikke en til ...

Garnpakkene finner du selvfølgelig i nettbutikken varmdesign.no eller send meg en epost info@varmdesign.no så skal jeg hjelpe deg med fargeforslag!

Ha en varm dag
Anne Merete :)



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar