tirsdag 14. mai 2013

Kom mai du skjønne, milde ...

Jeg har fødselsdag tidlig i mai og av en eller annen grunn så får jeg det for meg hvert år at i ÅR blir det varmt på fødselsdagen min slik at man kan sitte ute og be inn til grilling for å feire dagen. Det slår av en eller annen grunn feil hvert år - nesten :) Så også i år! Dette kan umulig kvalifisere til kategorien mild mai, i alle fall ikke første halvdel av den, siste halvdel kan jo fortsatt rette opp statistikken. I mellomtiden forstetter strikkeproduksjonen. Uansett varme eller ikke, vi bor nå en gang i Norge så en gang i løpet av kvelden er det naturlig at fleecejakkenm ehhhh ... ett av Varm desings sine myke og varme teppesjal slenges over skulderne.

Siden sist jeg la ut noe her har jeg strikket ivrig i vei på diverse varianter i blått. To bestillinger og ett som er satt sammen etter eget forgodtbefinnende. Jeg fikk to bestillinger som gikk i blått/jeans/grått/brunt, men siden disse teppesjalene ikke lages etter mønster så ble det ganske ulike, tross likeheten. Ett var litt mer brunt og litt mer turiks enn det andre. I tillegg har jeg laget et som er ment å være inspirert av sjøen og øyene langs kysten. Fargene er litt vanskelig å gjengi på fotografier, men det går i blått/turkis/sjøgrønt/grått.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar