onsdag 18. juni 2014

Sommeartider, hej hej ...

Sommartider, hej hej, sommartider
(Sommartider)
Jag känner det är nå'nting på gång ...

Jeg tilhører generasjonen som på 80-tallet danset og sang til Gyllene tider ... jeg husker det som det var i går da jeg stod på danseskolen, svært usikker på om dette egentlig var så smart, Sommartider med Gyllene tider svingte seg ut av høyttalerene og danselæreren særdeles strengt fortalte oss at DET ER INGEN SOM HAR HENDENE I LOMMENE I MITT NÆRVÆR ... på det tidspunktet var jeg enda mer usikker på om dette var så smart.

Det var vel på omtrent samme tid jeg begynte å strikke ... ordentlig :) Jeg husker at jeg strikket mohairgensere i alle farger og fasonger - også den gangen uten mønster. Det tok bare noen tiår til før jeg skjønte at jeg faktisk kunne lage mønstrene selv. Det å lage mønster var i begynnelsen ganske vanskelig, faktisk. Det er krevende å sette ord på alt det som kommer intuitivt fra hodet ditt. Og ikke bare skal du sette ord på det, men du skal helst få andre til å forstå ordene :) Jeg har knekt koden nå, håper jeg, og med hjelp av gode venner og prøvestrikkere får kvalitetssikret oppskriftene jeg lager.


Hvor vil jeg med dette? Jo jeg vil vel egentlig bare få vise alle hvor takknemlig jeg er som får holde på med dette. Jeg er utrolig glad for alle følgere, tilbakemeldinger, likes, ideer, smil og hjerter som kommer min vei. Uten dere og responsen dere har gitt meg på strikkeriene og ideene mine, hadde dette aldri gått! Jeg har fortsatt en lang vei å gå, men jeg gleder meg ... og denne gangen kan jeg med sikkerhet si at veien er veldig stor grad målet :)

Ha en fortsatt varm dag!
Anne Merete


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar